نظرسنجی رسانهی بزرگ «موسیقی نوین» در دومین سال برگزاری خود و در آستانهی آغاز مرحله نیمه نهایی رقابتها، روز به روز وارد تب و تاب بیشتری میشود.
تب و تابی که با رقابت همایون شجریان و حامیم ، علی یاسینی و محسن یگانه شدت بیشتری نیز به خودش گرفت. در انتهای رقابت این چهار هنرمند با یکدیگر ، حامیم و علی یاسینی توانستند با قطعات «قلب منی» و «میرسه خبرا» به مرحله نیمه نهایی راه پیدا کنند.
اما نکتهای که قابل توجه و بسیار بااهمیت میتواند باشد این موضوع است که نظرسنجی رسانهی «موسیقی نوین» هرساله برای انتخاب بهترین قطعه موسیقی سال برگزار میشود نه برای انتخاب برترین خواننده تاریخ!
کارنامه هنری «همایون شجریان» بسیار پربار تر از آن است که بتوان در یادداشت و پروندهها دربارهاش نوشت و «محسن یگانه» نیز انقدر محبوب و مورد توجه بوده و هست که نیازی نباشد «موسیقی نوین» آن را تکرار کند.
تمامی موزیکهای خوانندگان در نظرسنجی «موسیقی نوین» طبق قرعهی افتتاحیه که اجرای آن را «مهراب قاسم خانی» و «ابوطالب حسینی» برعهده داشتند در مرحله اول، روبه روی یکدیگر قرار گرفتند و طبق نمودار در ادامه به رقابت پرداختند.
در نتیجه «موسیقی نوین» کوچکترین دخل و تصرفی در رقابتها ندارد و با منطق باید پذیرفت که مخاطبینی که کمتر از ۱۰٪ آن را فنپیجها تشکیل میدهند، کدام موزیک را بیشتر در سال گذشته شنیدهاند که نتیجهاش این است که در نهایت نیز به همان موزیک رای میدهند.
در پایان یک جمله خطاب به منتقدان: «سال گذشته همایون شجریان در میان فینالیستهای نظرسنجی «موسیقی نوین» قرار گرفت اما چرا در پایان بازهم به او رای ندادید؟!»